استرچ متال

استعلام قیمت در مورد ورق استرچ متال توری فلزی کششی به مواردی زیادی بستگی دارد که در ادامه مطلب به آن می پردازیم. استرچ متال Stretch Metal با نامهای متفاوتی نظیر: توری کششی ،مش متال، اکسپندد متال expanded metal شناخته می شود. در فرآیند تولید این مدل از توری فلزی،با روشهای ویژه ای ورقهای فلزی با جنسهای مختلف (آهن,آلومینیوم,استیل و …) با دستگاههای پیشرفته برش خورده و همزمان کشیده (فرآیند کشش) می شوند.

در فرآیند تولید استرچ متال دو مرحله پرس-برش و کشش با دستگاههای دقیق انجام شده تا چشمه ها بصورت کاملا یکنواخت ایجاد شوند.میزان کشش ورق فلزی شکل و نوع چشمه توری مورد نظر را مشخص میکند.به میزان کشش بیشتر سایز چشمه نیز بیشتر می شود و کارایی استرچ متال را تغییر می دهد.

بیشترین کاربرد استرچ متال، در صنعت ساختمان سازی و معماری است که این مدل توری فلزی مورد توجه طراحان و معماران قرار گرفته است.در واقع از مدرن ترین نماهایی که در حال حاضر برای بناهای مختلف مسکونی، تجاری، تفریحی و … در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد نمای استرچ متال است. طراحی این نما با سایر مدل ها کمی متفاوت است اما در عین سادگی زیبایی و جذابیت را به نمایش می گذارد. امکان استفاده از نورپردازی در اجرای آن از ویژگی های بارز این نما است که آن را به اثری باشکوه و دوست داشتنی در شب تبدیل می کند.

بیشترین کاربرد استرچ متال، در صنعت ساختمان سازی و معماری است

موارد استفاده و کاربردها:

  • لایه دوم نما: نمای استرچ متال به عنوان لایه پوششی و دوم نما می تواند برروی نمای شیشه ای کرتین وال به جهت محافظت از تابش مستقیم خورشید مورد استفاده قرار گیرد و کارایی کرکره ای داشته باشد.
  • فعال کننده نمای شب: با وجود تنوع بالا در چشمه های تولیدی استرچ متال با نورپردازی مناسب پشت پانل های نصب شده نمای شب ساختمان از جذابیتی بالا برخوردار خواهد بود.
  • خاصیت محافظتی: با توجه به استحکام و امکان تولید سفارشی صفحه های استرچ متال در ضخامت های بالا و سایز چشمه، می توان ضمن بهره برداری از چشم اندازهای متنوع آن، مزیت های محافظتی نمای ساختمان را ارتقا داد.
  • سقف کاذب: اکسپندد متال بدلیل امکان نصب آسان و مرقوم به صرفه روی سیستم اکسپوز یا شبکه های از قبل پیش بینی شده قابل استفاده است و حتی در صورت لزوم باز کردن مجدد آن میسر می باشد.از این رو با کمترین دردسر قابلیت دسترسی به سیستم های خدماتی و تاسیساتی مخفی در پشت این سقف ها ایجاد می شود. انعطاف پذیری استرچ متال در هماهنگی آن با تاسیسات آتش نشانی و نور پردازی سقفی ،دامنه کارایی آنرا افزایش داده است.
فرآیند تولید استرچ متال دو مرحله پرس-برش و کشش

مزایای نمای اکسپندد متال:

  • چشم اندازهای متنوع: پانلهای اکسپندد متال با داشتن چشمه های سه بعدی و تنوع بالای نوع چشمه ها گستره وسیعی از چشم اندازهای خلاقانه را در اختیار معماران و سازندگان قرار می دهد.
  • قیمت تمام شده بسیار مناسب: با توجه به این که این نوع نما پیش تر وارداتی بوده است و در حال حاضر در داخل کشور تولید می شود قیمت آن به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.
  • نمای سه بعدی: نمای اکسپندد متال بدون شک تنها متریالی است که از همان ابتدا کیفیت سه بعدی بودن نما را تامین می نماید و تنوع بالایی از منظر را به نمای ساختمان می بخشد.
  • تنوع در طرح و رنگ

در حال حاضر تمامی اقلام استرچ متال توری کششی در توران توری قابل عرضه می باشد،جهت استعلام قیمت تماس بگیرید