استیل فریتی یا فریته چیست با معرفی کامل

اینکه استیل فریتی را بدانیم چیست و چه کاربردهایی دارد تمام آن چیزی است که در این مقاله درباره آن بحث خواهیم کرد و معرفی کامل این نوع استیل را بررسی خواهیم کرد.

استیل فریتی را بیشتر به سری 400 می شناسند و از آنجا که استیل های فریتی مقاومت بسیار خوبی در برابر زنگ زدگی دارند که خواص فیزیکی آن مشابه آلیاژهای ضدزنگ نیکل دار می باشد که البته در ساختار آن هیچ گونه نیکل بکار نرفته است و همین امر موجب قیمت مناسب تر و ارزان تر این استیل در بازار شده است.

اما صرفا قیمت مناسب آن ملاک نیست و از جمله خواص فیزیکی این استیل باید به عدم شکل پذیری و فرم گرفتن و همچنین ضعف آن در عملیات جوشکاری اشاره کرد.

استعلام قیمت و خرید ورق استیل فریتی
خرید مستقیم استیل فریتی با قیمت مناسب از بازار پامنار تهران

معرفی کامل استیل فریتی و کاربردهای آن

استیل های فریتی در واقع فولاد ضدزنگ و مغناطیسی است که مقادیر قابل توجهی کروم در ساختار آن موجود می باشد و می توان گفت که فاقد عنصر نیکل می باشد.اگر بخواهیم خواص آنرا نام ببریم موارد زیر را خواهیم داشت:

چکش خواری خوب

مقاومت در برابر زنگ زدگی

نسبت به جوشکاری حساس بوده و در موارد جوش ظریف قابل استفاده می باشد.

ورق استیل فریتی مرغوب بازار پامنار تهران
خرید بهترین ورق استیل فریتی در بازار پامنار تهران با قیمت دست اول از توران توری

کاربرد استیل فریتی

کاربرد این آلیاژ با توجه به موارد گفته شده بیشتر در تولید لوازم آشپزخانه و قطعات خودرو و البته ابزارآلات صنعتی می باشد که سهم بالایی را در صنایع وابسته به فولاد و استیل دارند.البته قیمت پایین استیل فریتی موجب آن شده است که در حد زیادی تقاضای مصرف آن در صنعت افزایش یافته تا قیمت تمام شده محصول نهایی کاهش یابد و بتواند در بازار رقابتی جایگاه مناسبی را در میان رقبا داشته باشد.

از پرکاربردترین موارد استفاده این استیل در ساخت کارد و چنگال و قاشق البته از گرید 430 می باشد که همه اهل فن با آنها آشنایی دارند.

انواع دیگری از این آلیاژ وجود دارد که با توجه به خواص منحصر بفرد در ساخت قطعات خودرو بکار می رود به عنوان مثال گرید 409 یک ورق استیل فریتی پایدار است که تیتانیوم و کروم آن را پایدار می کنند. در واقع 11 درصد کرومی که در آن وجود دارد با تشکیل لایه سطحی غیرفعال به آن خاصیت مقاومت در برابر خوردگی می دهد. در کاربردهایی که در مقایسه با فولاد کربن به مقاومت بیشتری در برابر خوردگی و اکسیداسیون نیاز است، از ورق استیل 409 استفاده می شود. گرید 409 استحکام متوسط، شکل پذیری و جوش پذیری بالایی دارد اما سطح آن ظاهری یکنواخت ندارد. و به همین دلیل از این گرید در کاربردهایی استفاده می شود که پرداخت سطح اهمیت چندانی ندارد، مانند سیستم اگزوز خودروها. از ورق استیل 409 در تولید برق، کوره ها، مبدل های حرارتی و تجهیزات کشاورزی نیز استفاده می شود.

در پایان با توجه به تنوع زیاد گرید های این آلیاژ استیل برای خرید و مشاوره تخصصی در زمینه تامین انواع ورق های استیل با آنالیز معتبر با توران توری در تماس باشید تا خریدی مطمئن را تجربه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *